Website

Change= (NL)

Challenge

Website en app maken om de Change= community te kunnen bedienen.

Result

Blueprint - Website - App

Wat is Change=?

Change= biedt een modern, flexibel woonconcept met hoogwaardige studio's voor werkende en jonge bewoners. Naast bredere reeks diensten om de bewoners te faciliteren is change= ook een community manager, beheerder en platform/leden organisatie. Kortom, het wonen van de toekomst. Samen met Change= zijn we terug gegaan naar de tekentafel om een nieuw concept neer te zetten met als hoger doel de onboarding van potentiële bewoners, leden en partners verhogen. Met name door meer sfeer te laten zien, minder woorden te gebruiken en de website een moderner design te geven proberen we dat doel te bereiken. In de toekomst willen we met name de ambassadeurs aan het woord laten middels sfeervolle video’s en verhalen, om zo hun beleving te vertalen.


Proces

Omdat we te maken hebben met een redesign zijn we gestart met een blueprint. Met de droom om mensen beter te kunnen onboarden en naar de app te brengen waar ze alle diensten van Change= aan kunnen, moet je eerst alle touchpoints weten. Touchpoints zijn momenten waarop een gebruiker interactie heeft met de organisatie. Dit doen wij door blueprinting toe te passen. Dit is een enorme versneller om inzichten te vergaren. Deze inzichten vertalen zich na een briefing voor het redesign. Na de blueprint zijn we verder gegaan met UX en contentstrategie voor alle soorten gebruikers. Hoe spreken we de gebruikers aan en hoe sturen we ze naar de juiste plek?

Aangezien de website helpt met het converteren van nieuwe leden/bewoners kwamen we op het inzicht dat de website en app in elkaar over moeten gaan. Gebruikers zullen dan namelijk na hun inschrijving als lid of bewoner de app sneller gaan gebruiken omdat ze hem al hebben en er al een zachte landing hebben gehad. De website wordt daarmee een belangrijk conversie kanaal richting de app. En dat proces van onboarden moet natuurlijk naadloos zijn!

We willen de website, app en de fysieke omgeving als één laten voelen. Dit zijn namelijk de 3 belangrijke touchpoints. Deze uniforme beleving is het hoogst haalbare doel, iets wat Koek en Change= in de toekomst samen willen verkennen.

Het resultaat van dit alles is een betere brug, meer conversie naar de app en B2B partners die de site voor de juiste informatie kunnen bezoeken. Uit de blueprint kwam het inzicht om alle touchpoints uniform te laten voelen. De volgende stap is dan ook het ontwikkelen van de Change= app voor de bewoners en de PRO website met name voor leden. Binnenkort meer hierover.

Also interesting...

Ion Baaijens

Website of een Web app? (NL)

Corporate identity

Wadium (NL)

Ben van de Sande

Waar koop jij je brood? (NL)

a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then