2021-09-16 | Stan van Dijk

Het belang van continu doorontwikkelen

Hoe blijf jij up to speed?

Continuous development noemen we dat bij Koek. Het continu en proactief blijven doorontwikkelen van een digitaal product. In een digitale wereld waarin trends als de bliksem veranderen moet je up to date blijven. Technologie is tegenwoordig een gevestigd begrip in ieders leven. We gebruiken het om te communiceren, winkelen, leren en werken. Maar ook om ons te vermaken en te ontspannen. We worden er meer en meer afhankelijk van en soms is het best lastig om “up to speed” te blijven. Dit geldt voor zowel particulieren als bedrijven. 

Dit zorgt ervoor dat er eigenlijk drie belangrijke trends zijn om rekening mee te houden. 

  • De behoefte aan snelheid tijdens het zakendoen.
  • het concurrentievoordeel, de efficiëntie en de effectiviteit op een duurzame manier verbeteren. 
  • De behoefte aan gemak, ervaring en instant bevrediging van gebruikers. Het groeiende belang en de waarde van alles wat niet geautomatiseerd kan worden. 

Door deze ontwikkeling zijn bedrijven genoodzaakt zich hiermee bezig te houden en niet achterop te raken. Dit is voor veel bedrijven een lastige opgave en dat is begrijpelijk.

Waarom kleine stapjes meer effect hebben.

De laatste jaren heeft er een belangrijke shift plaatsgevonden in hoe bedrijven met deze drie trends om proberen te gaan. Veel bedrijven doen echt hun best om up to date te blijven. Ze weten dat het regelmatig nodig is om een nieuwe website neer te zetten, de huisstijl te veranderen of de strategie te vernieuwen. Deze veranderingen doen ze iedere vijf jaar, maar het werkt juist veel beter wanneer je iedere maand een beetje vernieuwd. Doordat de digitale wereld en de behoeftes van je gebruikers en klanten continu veranderen, is het van belang dat jij ook continu mee veranderd. Eens in de vijf jaar een verandering doorvoeren is niet meer genoeg. 

En dan hoor ik je denken “ja hallo, iedere week een nieuwe kost me klauwen met geld!” Dat hoeft dus niet per se zo te zijn. Door regelmatig bezig te zijn met je website stuur je veel meer op de resultaten waar jouw website voor dient. Over langere termijn is dit goed te overzien! 

Het is dus van belang om continu te verbeteren in kleine stapjes. Zowel reactief en proactief doorontwikkelen op basis van wat jouw klanten of gebruikers graag willen of verlangen. Daar is alleen een mindset shift voor nodig: van eens in de vijf jaar een groot project naar iedere maand verschillende mini projectjes. 

Door iedere maand bezig te blijven met kleine updates blijf je up to speed met de digitale wereld en kom je als bedrijf professioneel over. Niet alleen voor het aantrekken van nieuwe business, maar ook voor het aantrekken van nieuw personeel is het meer dan ooit van belang om online een goede en vernieuwende uitstraling te hebben.

Ben jij klaar om te veranderen?

Koek is een bedrijf dat verandering teweeg brengt. Dit kunnen veel van onze klanten beamen. We leveren bij de start van de samenwerking een MVP op, dit is een website of web app die voldoet aan de minimale vereisten om goed te functioneren en er up to date uit te zien. Je kunt dan snel feedback ophalen van de gebruikers om belangrijke inzichten te krijgen.
Door deze inzichten kunnen wij de gebruiker geven wat ze het liefste willen, zonder dat je om de paar jaar een nieuwe website of huisstijl in de lucht hoeft te knallen. 

Kortom, het structureel meten-weten-verbeteren en het doorvoeren van iteraties, is van belang om van een website of web app een succes te maken op lange termijn. 

Dus, wanneer ga jij beginnen met vernieuwen?

Ook interessant...

Website

Change=

Pitchbaar prototype

Job Journey

Manon en Luc

De schreeuw om MVP validatie

Swipe to discover
a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then