2019-07-23 | Jeffrey Meulendijks

The Journey of Koek - Part deux!

Er gebeurt zoveel binnen Koek dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Terwijl ik dit schrijf hebben we de dochter van een klant hier zitten voor een “snuffelstage”, zijn we nieuwe whiteboards tegen de muur aan het schroeven, omdat we het kantoor opnieuw aan het inrichten zijn, en worden er ballonnen opgehangen omdat het leuk is. Wordt er nog wel gewerkt bij Koek hoor ik je denken?! 

Jazeker! 2 kleine voorbeeldjes; eergisteren om 18:00 zat onze vertegenwoordiger nog met een klant aan tafel om een nieuwe webapp die we gaan ontwikkelen te bespreken en zaten er gisteren om 19.00 uur nog 2 ontwikkelaars op kantoor te werken om een deadline te halen. Ons motto is dan ook “work hard, play hard” En dat doen we ook! Met zijn allen! 

Team building 

Een goede samenwerking is cruciaal om de beste resultaten voor de klant te halen en om dit te bereiken wordt er veel geïnvesteerd in teambuilding. Meestal betekent dit gewoon ergens een biertje drinken aan de bar, maar soms hebben we ook andere activiteiten zoals “het hutje op de hei sessie” of onze “hero stories”. Een paar dagen geleden zijn we nog met alle medewerkers gaan crossfitten om daarna de zuur verbrande calorieën weer aan te vullen door naar de friettent te gaan. Trouwens ook een klant van ons! Check it out: www.ujeseethuis.nl. 

Ons kantoor

Een kleine sfeerimpressie van ons kantoor in de Ideeënfabriek te Uden. Alle medewerkers van Koek zijn opgedeeld in drie teams. Wit, zwart en paars die elk een kantoorruimte hebben in Uden en dan hebben we nog één ruimte voor onze inspirerende hackathons in Eindhoven. Elk team is verantwoordelijk voor zijn eigen ruimte en mag deze inrichten zoals zij dat wil. Wil je weten hoe die andere eruit zien, kom maar langs! Hieronder de ruimte van Team zwart.

De campagnes van Koek

Onze visie: “We believe creativity is the main driver to create delightful experiences.” Los vertaald: “Wij geloven dat creativiteit de belangrijkste drijfveer is om verrassende ervaringen te creëren.” Maar alles klinkt mooier in het engels, dus onze visie is gewoon in het engels. Sinds er een marketingafdeling is hebben we de corporate identity gedefinieerd (the why, the how and the what) en zijn we volop bezig onze naamsbekendheid te verhogen door het opzetten van gerichte marketingcampagnes. Maar dat is nu, hoe ging het eerst dan?!

Voordat we een marketingafdeling hadden en professionele adviseurs om ons te begeleiden, zetten wij zelf onze marketingcampagnes op, waaronder natuurlijk de social media. Wat een ellende was dat! Geen consistentie in het posten van berichten op de verschillende social media. Maar de posts die we plaatsten waren wel echt lache! 

Enkele ideeën en campagnes die we hebben gehad en/of hebben opgezet zijn: Koekieland, lever je oude website in, win een golden ticket, Koekevent en de meisjes van Koek. Het idee van de meisjes van Koek ligt nog steeds op de plank, dus als je iemand weet of je voelt je geroepen om een meisje van Koek te worden en om ons te vertegenwoordigen in de reclamecampagnes meld je hier aan!

Koekieland

De eerste grote campagne die wij in gedachte hadden was Koekieland. We wilden een wereld creëren waarin de diertjes van Koek centraal stonden in een wereld vol lekkernijen. Een wereld om op te eten! Onze designer had voor elke medewerker een diertje getekend gebaseerd op de eigenschappen van de medewerker en zo stonden wij ook op de website van Koek. Iedereen had een bijnaam. Ik was het derde diertje van links, de eland genaamd “De Bruut!”

Het idee was om onszelf te introduceren aan alle klanten door een nieuwsbrief te sturen met daarin elke week een nieuw diertje die zich eigen even voorstelde. En dan op het eind, na alle diertjes te hebben geïntroduceerd een nieuwsbrief met “Wij zijn Koek, wij staan voor creativiteit en innovatie en maken de vetste web apps!” De campagne was misschien niet helemaal goed doordacht, maar toen al, begin 2016, maakte we al vette web apps! Hoe dan ook, na de eerste paar weken zijn we al met de campagne gestopt, omdat elke week wel heel veel mensen zich uitschreven voor onze nieuwsbrief. We dachten voordat het laatste diertje aan de beurt is hebben we niemand meer over om de nieuwsbrief naar toe te sturen.. Dus zijn we er maar mee gestopt. De nieuwe marketingafdeling moest lachen om dit idee en zeiden al meteen, het is maar goed dat jullie gestopt zijn! Wij gaan het anders doen en beter! Ik hoop dat ze gelijk hebben.

Koek's Corporate Identity 

Ik had het al even over onze corporate identity gehad. Voor degene die het interessant vinden hieronder die van Koek, zoals wij die hebben gedefinieerd.

Why: “We believe creativity is the main driver to create delightful experiences.”

How:“We develop user friendly and customer centric technology by co-creating and inspiring hackathons.”

What: “Creative concepts and fascinating web apps.”

Wij geloven dat creativiteit de belangrijkste drijfveer is om verrassende ervaringen te creëren. Deze creativiteit moet in elk onderdeel van het gehele proces terugkomen. Dus ook in deze blog. Hope you enjoyed!   

Ook interessant...

Financial Manager

Jeffrey Meulendijks

Koek

Wat is een Design System?

Ion Baaijens

Website of een Web app?

Swipe to discover
a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then